Хигиена на съня – какво е нужно да спазваме

В днешния неспокоен и забързан ритъм на живот все повече хора имат проблеми със съня. И много често се събуждат в лошо настроение, чувстват се претоварени и депресирани. А е доказано, че лошият сън води до понижаване на вниманието, отслабване на паметта и имунната система.

Ако имате хронични проблеми с безсънието и не може да се справите с него, най-добре е да се обърнете към специалист. Но може преди това да пробвате няколко прости правила, които могат да ви помогнат. И преди да заговорите за медицински проблеми, обърнете внимание на хигиената на съня си, на това къде, кога и как спите.
Най-важното за случая място – спалнята, трябва да бъде спокойна, без техника. Тя не е място за гледане на телевизия, хранене и четене. Проветрявайте редовно преди лягане. Температурата в помещението да е 15-23 градуса. Въздухът в спалнята не трябва да е прекомерно сух, защото това изсушава лигавицата и кожата, запушва носа и води до болки в гърлото. Прахът трябва редовно да се почиства. Там, където спите, не трябва да има цветя.
Към леглото и спалното бельо също има хигиенни изисквания. Те трябва да бъдат удобни, матракът да не е прекалено мек. Ако единият партньор спи неспокойно, най-добре е всеки да си има отделно спално бельо, в случая – отделна завивка. Нека възглавницата да е възможно най-ниска. Пижамите да са меки и свободни. Те, както и спалното бельо, трябва да осигуряват възможност на тялото да диша.
Ако искате сънят ви да бъде по-добър, трябва да свикнете да лягате вечер и да ставате сутрин  по едно и също време, дори през почивните дни. Това ще се отрази благотворно на биологичния ви часовник. Не си лягайте, докато не се почувствате сънливи. Ако не може да заспите в рамките на половин час, погледайте телевизия, послушайте нежна музика, почетете или правете нещо релаксиращо, а след това си легнете.
Не заспивате лесно вечер? Не спете през деня. Намалете времето за сън, защото продължителността му не винаги е показател за неговото качество. Нека безсъницата не ви притеснява, защото заспиването е процес, който се нуждае от физическа релаксация и спокойствие. Не мислете за отминалите неща. Опитайте се да релаксирате с топла вана преди сън, пуснете си в леглото нежна музика, визуализирайте, изпийте чаша топло мляко или чай от хмел, маточина, валериан или лавандула с мед. Последното кафе да е преди 16.00 часа, а последното хранене – поне два часа преди лягане. Алкохолът не се препоръчва два часа преди лягане.
Бъдете търпеливи и упорити. Процесът на възстановяване на съня може да отнеме няколко седмици. А, ако въпреки спазването на препоръките, не сте доволни от качеството на съня – обърнете се към специалист.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects