4 ползи от сутрешната зимна разходка

Някога мислили ли сте да станете сутрин рано и да излезете на разходка, но след това да се откажете поради това, че навън е зима? Искате ли да се уверите, че сутрешната разходка няма да се провали просто защото навън е студено? Колкото и да сме дисциплинирани често през зимните месеци пренебрегваме сутрешния джогинг. Така че какво може да се направи, за да не се случва това и как да се подготвим добре за разходките през зимата? Ще разберете по-нататък в статията.

Подготовка за зимната разходка

Трябва да разберете, че разходката през зимата е коренно различна от разходките, които правите през другите три сезона, най-вече това е свързано с отрицателните температурни стойности. Вашето здраве, фитнес нивото и това как спите също се включват в картината. Нека започнем с основните неща:

1.    Ако планирате да се впуснете в сутрешна разходка първото нещо, което трябва да направите е да си легнете рано предишната вечер. Тъй като времето е много студено рано сутрин, ако не сте се наспали добре ще ви бъде много трудно да се събудите навреме.
2.    Всяко физическо натоварване води след себе си до изпотяване. Излагайки се на студено време означава да се изложите на вятър, студ и вероятно мъгла. Затова се облечете добре – топлите дрехи са задължителни! Може да си вземете качествен топъл анцуг и да сложите зимна шапка. Шаловете и ръкавиците също са от полза. Колкото повече слоеве дрехи сте сложили, толкова по-топло ще ви бъде. Дрехите от вълна и полар осигуряват добра изолация. Синтетичните материи, като например полипропилен помагат за абсорбиране на потта от тялото, така че може да облечете такава дреха най-отдолу.
3.    Изборът на обувки за разходката е изключително важен. Не можете да правите компромиси с комфорта на краката си през зимата. Изберете обувки, които пасват добре на крака и са ви удобни. Те трябва да са стабилни и да не се пързалят. В никакъв случай не трябва да са ви тесни. Обуйте чорапи, които абсорбират потта и поддържат краката топли.
4.    Винаги носете бутилка вода със себе си. Студът и вятърът изсмукват влагата от тялото, затова трябва да се поддържате добре хидратирани, когато сте на разходка. Така ще бъдете свежи и активни.
5.    Нанесете върху кожата хубав овлажнител преди да излезете от дома. Ако е слънчево и смятате разходката да бъде по-дълга задължително си сложете и слънцезащитен крем. Направете това дори и ако е облачно, защото ултравиолетовите слънчеви лъчи проникват през облаците и могат да нанесат поражения върху кожата.

Трябва да вземете и няколко предпазни мерки:
1.    Винаги проверявайте прогнозата за времето от предния ден, особено ако смятате да излезете на разходка на по-дълго разстояние (например в гората или планината). През зимата времето е непредвидимо и във всеки един момент е възможно рязко да се промени.
2.    Трябва да сте наясно какво представлява измръзването. То може да се прояви по бузите, краката и пръстите, с други думи по всички открити части на тялото. Симптомите на това състояние са изтръпване, парещо или гъделичкащо усещане, и боцкане. Ако усетите някой от тези симптоми трябва да избягате от студа незабавно. Мястото, което е пострадало от измръзване трябва да бъде загрято. Не разтривайте, тъй като може да увредите кожата. Ако състоянието не се е подобрило след няколко часа задължително отидете на лекар.
3.    Пазете се от хипотермия – понижената телесна температура може да бъде фатална! Втрисане, умора и забавен говор са основните симптоми на хипотермия. Както по –горе казахме незабавно трябва да отидете на топло.

Ползи от зимната разходка – общо казано те не са по-различни от разходка по всяко едно време:
1.    Вид тренировка – по време на разходка се изгарят калории, което поддържа формата и доброто здраве. Ходенето е известно като ефективна кардио активност.
2.    Връзка с природата – да бъдете едно цяло с природата винаги носи успокоение на душата и тялото. Разходката помага постоянно да откривате нови неща и ви кара да се чувствате живи.
3.    Освобождавате стреса – свежият въздух по време на разходка помага умът ви да бъде бистър и чист. Това е отличен начин за справяне със стреса.
4.    Тонизира цялото тяло – въпреки, че не натоварва много тялото, ходенето помага за цялостния тонус на организма, тъй като е кардио активност.

Следващият път, когато излизате на разходка през зимата вземете тези неща предвид и ще имате едно чудесно, в същото време полезно зимно преживяване!

Най-добрите храни за борба с умората

Чувствате ли се уморени през целия ден? Изглежда ли ви ставането сутрин от леглото като непосилна задача, достойна да затрудни дори Херкулес? Синдромът на хроничната умора може да провали живота ви. Представете си чувството на изтощение да бъде ваш спътник всеки ден, да нямате енергия да вършите важните за вас и семейството ви неща, и дори да се наслаждавате на живота. Умората е състояние, което не е ограничено само до физическа такава. Има и други форми на умора, като една от тях е психическата, която за съжаление може бързо да ескалира и доведе до множество здравословни проблеми. Но има много храни, които натурално побеждават признаците на умора. Ако искате да разберете кои са те продължете да четете нататък:

Вода – човешкото тяло се състои предимно от вода и това е нещото, на което трябва да обърнете сериозно внимание. В съвременния корпоративен свят сме все по-склонни да забравяме, че тялото ни има нужда от вода. Достатъчно е да замените останалите напитки в ежедневието, като кафе и сода с чаша вода, за да успеете да получите препоръчителното дневно количество за организма.

Сложни въглехидрати – нашето меню е пълно с храни, които предимно съдържат прости преработени въглехидрати, а те не са полезни за организма. Замислете се за замяна на обикновеното бяло брашно с пълнозърнесто. Пълнозърнестите храни са богати на хранителни вещества и диетични фибри, които дават енергия на организма и помагат да избегнете умората.

Ядки – ядките са един от най-добрите източници на енергия. Те са натъпкани с омега-3 мастни киселини, които помагат в борбата с изтощението, а в същото време са полезни за стройна фигура, тъй като потискат глада. Като най-добри в енергийно отношение се определят кашуто, лешниците, бразилски орех и др. Помнете, че ядките трябва да се консумират сурови и неосолени.

Крехко месо – червеното месо е пълно с мазнини, които използват по-голямата част от енергията на тялото за тяхното храносмилане. На практика това ги прави ниско енергийна храна. Изберете крехко пилешко или риба, пред телешко или агнешко, тъй като пилешкото осигурява голямо количество протеини и в същото време на натоварва храносмилателната система, а рибата е пълна с омега-3, които доставят необходимата да държите умората далеч от себе си енергия.

Тиквени семки – тиквените семки съдържат разнообразни хранителни вещества и антиоксиданти, като най-ефективният от тях е магнезият. Дефицитът на магнезий може да предизвика отпадналост, което означава, че тиквените семки автоматично се превръщат в отлично средство за преодоляване на умората.

Йогурт – той е богат на пробиотици, полезните бактерии, които подобряват храносмилателната система и лекуват стомашните неразположения. Една от най-добрите храни за лечение на синдрома на хроничната умора.

Орехи – вече знаем, че ядките са едни от най-полезните храни срещу умората. Орехите на се изключение, те са пълни с омега-3 мастни киселини, които се борят успешно  с умората и дават чувство за ситост.

Черен шоколад – една от храните източник на инстантна енергия шоколадът от много време е в списъка с храни с голямо съдържание на захар и скорбяла, които трябва да се избягват. Въпреки това черният шоколад е една от храните, които имат свойства за справяне със синдрома на хронична умора. В него се съдържат полифеноли, които повишават нивото на серотонин(един от хормоните на щастието) в мозъка, което спомага за ограничаване на физическата и психическа умора.

Диня – в динята има множество антиоксиданти за борба с умората и както може би се досещате най-ефективен от тях е водата. Високото съдържание на вода в нея я прави отлична за намаляване симптомите на преумора. Тъй като дехидратацията много често е причина за умора две-три парчета диня бързо връщат силите и ни карат да се чувстваме по-добре.

Витамин С – аскорбиновата киселина, известна като витамин С е средство за елиминиране на свободните радикали в организма, помагащо за намаляване на стреса и борещо се с пораженията от тези свободни радикали. Намалява нивата на кортизол, хормон, който предизвиква стреса. Яжте плодове, най-вече лимони, портокали, грейпфрути,  също така може да приемате и хранителни добавки с витамин С, но задължително се консултирайте с вашия лекар преди да предприемете това.

Какво чакате? Избавете се от умората още сега! Включете тези храни в менюто си и ще бъдете в отлична форма за отрицателно време!

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects