Най-добрите храни за борба с умората

Чувствате ли се уморени през целия ден? Изглежда ли ви ставането сутрин от леглото като непосилна задача, достойна да затрудни дори Херкулес? Синдромът на хроничната умора може да провали живота ви. Представете си чувството на изтощение да бъде ваш спътник всеки ден, да нямате енергия да вършите важните за вас и семейството ви неща, и дори да се наслаждавате на живота. Умората е състояние, което не е ограничено само до физическа такава. Има и други форми на умора, като една от тях е психическата, която за съжаление може бързо да ескалира и доведе до множество здравословни проблеми. Но има много храни, които натурално побеждават признаците на умора. Ако искате да разберете кои са те продължете да четете нататък:

Вода – човешкото тяло се състои предимно от вода и това е нещото, на което трябва да обърнете сериозно внимание. В съвременния корпоративен свят сме все по-склонни да забравяме, че тялото ни има нужда от вода. Достатъчно е да замените останалите напитки в ежедневието, като кафе и сода с чаша вода, за да успеете да получите препоръчителното дневно количество за организма.

Сложни въглехидрати – нашето меню е пълно с храни, които предимно съдържат прости преработени въглехидрати, а те не са полезни за организма. Замислете се за замяна на обикновеното бяло брашно с пълнозърнесто. Пълнозърнестите храни са богати на хранителни вещества и диетични фибри, които дават енергия на организма и помагат да избегнете умората.

Ядки – ядките са един от най-добрите източници на енергия. Те са натъпкани с омега-3 мастни киселини, които помагат в борбата с изтощението, а в същото време са полезни за стройна фигура, тъй като потискат глада. Като най-добри в енергийно отношение се определят кашуто, лешниците, бразилски орех и др. Помнете, че ядките трябва да се консумират сурови и неосолени.

Крехко месо – червеното месо е пълно с мазнини, които използват по-голямата част от енергията на тялото за тяхното храносмилане. На практика това ги прави ниско енергийна храна. Изберете крехко пилешко или риба, пред телешко или агнешко, тъй като пилешкото осигурява голямо количество протеини и в същото време на натоварва храносмилателната система, а рибата е пълна с омега-3, които доставят необходимата да държите умората далеч от себе си енергия.

Тиквени семки – тиквените семки съдържат разнообразни хранителни вещества и антиоксиданти, като най-ефективният от тях е магнезият. Дефицитът на магнезий може да предизвика отпадналост, което означава, че тиквените семки автоматично се превръщат в отлично средство за преодоляване на умората.

Йогурт – той е богат на пробиотици, полезните бактерии, които подобряват храносмилателната система и лекуват стомашните неразположения. Една от най-добрите храни за лечение на синдрома на хроничната умора.

Орехи – вече знаем, че ядките са едни от най-полезните храни срещу умората. Орехите на се изключение, те са пълни с омега-3 мастни киселини, които се борят успешно  с умората и дават чувство за ситост.

Черен шоколад – една от храните източник на инстантна енергия шоколадът от много време е в списъка с храни с голямо съдържание на захар и скорбяла, които трябва да се избягват. Въпреки това черният шоколад е една от храните, които имат свойства за справяне със синдрома на хронична умора. В него се съдържат полифеноли, които повишават нивото на серотонин(един от хормоните на щастието) в мозъка, което спомага за ограничаване на физическата и психическа умора.

Диня – в динята има множество антиоксиданти за борба с умората и както може би се досещате най-ефективен от тях е водата. Високото съдържание на вода в нея я прави отлична за намаляване симптомите на преумора. Тъй като дехидратацията много често е причина за умора две-три парчета диня бързо връщат силите и ни карат да се чувстваме по-добре.

Витамин С – аскорбиновата киселина, известна като витамин С е средство за елиминиране на свободните радикали в организма, помагащо за намаляване на стреса и борещо се с пораженията от тези свободни радикали. Намалява нивата на кортизол, хормон, който предизвиква стреса. Яжте плодове, най-вече лимони, портокали, грейпфрути,  също така може да приемате и хранителни добавки с витамин С, но задължително се консултирайте с вашия лекар преди да предприемете това.

Какво чакате? Избавете се от умората още сега! Включете тези храни в менюто си и ще бъдете в отлична форма за отрицателно време!

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects