5 храни за подобряване на настроението

Чувствате ли се зле напоследък? Без настроение, раздразнителни и всичко ви дразни? Може би е от студенината на зимните дни и нощи… или пък нещо друго. Каквато и да е причината за лошото настроение има няколко вкусни и здравословни храни, които могат да повдигнат духа ви и в същото време са полезни за здравето.

Когато ви налегне лошото настроение и не можете да се отърсите от него шансът да похапнете нещо сладко, мазно или солено (или трите заедно) е доста голям. Преработените „храни за успокоение” са нещото, към което обикновено посягаме, когато не се чувстваме добре психически. Но хранене по този начин единствено ще качи вас и кръвната ви захар на влакчето на ужасите, а когато слезете от него ще се чувствате прегазени от валяк. Още по-лошото е, че ще откриете че някои от дрехите в гардероба ви изненадващо са станали по-тесни.  Така че зарежете пържените картофки, сладоледа и бонбоните, опитайте някоя от тези пет храни по-долу, за да се почувствате по-добре. Скоро сивите облаци ще се разсеят и усмивка отново ще озари лицето ви.

Сьомга – вярно е, че сьомгата не е първото нещо, за което сеща човек, когато става въпрос за успокояваща нервите храна. Но тя е богата на омега-3 мастни киселини, които според изследванията повдигат духа. Ако не сте фен на мазните риби, каквито са сьомгата и херингата можете да опитате хранителни добавки с рибено масло, или да включите в менюто си лененото семе.

Артишок – ако сте стресирани опитайте този зеленчук. Той е с високо съдържание на магнезий, за който е установено, че подобрява способността да се преодолява стреса. И ако стреса е причината да се въртите в леглото през нощта магнезият ще помогне и за това, тъй като е известен със свойството да подобрява съня.

Черен боб – дефицитът на желязо може да е причината да се чувствате мудни и унили, и да не можете да се отървете от това. Черният боб, който е с високо съдържание на протеини и желязо може да помогне да си набавите липсващата енергия. Да не споменаваме, че бобът е отличен източник и на фибри, осигурявайки ни 6 гр. от тях в ¾ купа (около 170 гр.).

Спанак – като деца (а и не само) всички сме гледали анимирания герой Попай и сме се чудили на неговата пристрастеност към спанака. Знаете ли какво – той е прав! Спанакът не само прави тялото силно, а и мозъка. Този зеленолист зеленчук е богат на фолати –както са и броколито, аспержите и къдравото зеле – а фолатите подпомагат мозъка за нормалното му функциониране, особено частта, касаеща подобряване не настроението. Спанакът е богат и на желязо, което дава енергия и подобрява концентрацията.

Череши – мятате ли се нощем в леглото, неспособни да заспите? Черешите са лек срещу това, те повдигат нивото на серотонин, който е химикал в мозъка,  регулиращ  настроението и подобряващ съня. Те също съдържат мелатонин, хормон, който ни помага да регулираме вътрешния си часовник. Считайте черешите за една натурална алтернатива на хапчетата за сън, която ще ви даде по-добър и здравословен нощен сън.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects