4 храни за по-добър сън

Ако прекарвате много от нощите в броене на овци може да опитате да промените това, като опитате някоя от тези храни. Те ще помогнат да подобрите съня си, така че сутрин да се будите свежи, отпочинали и изпълнени с енергия. Мятането в леглото нощ след нощ  изтощава и ви кара да сте раздразнителни, да не споменаваме появата на тъмните кръгове под очите, които не са в помощ на добрия външен вид. Коригирайки храненето си с включване на повече от по-долу описаните храни може да помогне да увеличите времето за сън. Така че вижте кои са те и главата ви ще докосне възглавницата по-скоро, отколкото си мислите.

Пиле – пилешкото ще помогне (всъщност всеки източник на протеини ще го направи) да спите добре. Ако се будите по-средата на нощта вероятна причина за това е стържещият стомах. Протеин преди лягане ще ви накара да се чувствате сити и ще направи вероятността да се събудите от глад незначително малка. Така че не съжалявайте за пилешкото бутче, което сте хапнали на вечеря! Ако искате нещо по-леко може да изядете малка порция сирене, то също е богато на протеини.

Овесени храни – харесвате овесените ядки сутрин, нали? Опитайте ги вечер (или овесена каша) и ще сънувате прекрасни сънища. Въглехидратите ще усилят освобождаването на серотонин, хормон, който ни кара да се чувстваме добре. Повече серотонин означава по-малко стрес. Също така поради бавното разграждане не тези въглехидрати нивата на кръвна захар остават стабилни – срив в тези нива е още една причина да не можете да заспите дълго време през нощта.

Топло мляко – има причина, поради която вашите майки са ви приготвяли чаша топло мляко всяка вечер, когато сте били деца. Млякото съдържа триптофан, една от съществените аминокиселини, от които се нуждае човешкият организъм и която предизвиква сънливост. Млякото е богато и на калций, който освен за здравина на костите помага и на мозъка да произвежда мелатонин – хормон, помагащ ни да контролираме циркадните ритми (цикълът събуждане – сън).

Грозде – оставете сладките и хапнете малко грозде преди лягане (или заместете със сушени череши). И двете съдържат мелатонин, хормон, регулиращ съня. Комбинирайте с овесена каша преди лягане или пък с йогурт, или сирене.

Като споменахме грозде… грозде, вино, чаша вино преди лягане… звучи ли ви познато? Навярно да и мислите, че ви помага да спите? Съвсем не! Виното може да ви помогне да заспите, но според изследвания алкохолът оказва вреда на качеството на съня и неговите възстановяващи организма способности чрез влияние върху онези части на нервната система, които нормално доминират през нощта и карат тялото да си отпочива.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects