Каква храна да ядем за здрава коса и нокти


Без съмнение знаете, че здравословното хранене е добро за Вас по безброй много начини – то може да намали риска от заболявания, да подсили имунната система, ставате по енергични и дори повлиява положително съня. Но знаете ли, че някои храни могат да променят и външният Ви вид? По долу в статията ще разберете кои хранителни вещества ще дадат на косата и ноктите Ви повече блясък, здравина и сила.


Биотин
Биотинът, още известен като витамин В7 или витамин Н, помага на косата, която изтънява и цъфти. Също така заздравява ноктите. Приеман заедно с цинк и кортикостероида клобетазол биотинът е бил използван за лечение на заболяването алопеция (автоимунно кожно заболяване, белязано от загуба на коса). Изследвания потвърждават, че недостигa на биотин води до чуплива и дори оредяваща коса. Хубаво е да запомним: буквата Н във „витамин Н” може да се отъждестви с „Haut und haar”, от немски „Кожа и коса”. Храните с богато съдържание на биотин включват банани, яйца, бобови растения, сьомга, карфиол, фъстъци.
Омега-3 мастни киселини
За да добиете бляскава коса добавете в менюто си повече омега-3 мастни киселини, които заздравяват скалпа и добавят лъскавина на косъма. Трите активни съставки - алфа-линоленова киселина, ейкозапентаенова киселина и докозахексаенова – са основни мастни киселини и са част от роговия слой – най-горната част на епидермиса –който съдържа кератин и има водозадържащи способности. Дефицита на тези киселини води до изсушаване на скалпа и появата на пърхот.  Храни като Яйца, ленено семе, рибено масло, скумрия, сьомга, сардина, спанак, риба тон и орехи имат голямо съдържание на омега-3.
Протеини
Приема на протеини е важен по много причини най-вече, когато става дума са коса и нокти. Кожата и косата са направени от структурни протеини, известни като кератин. За това навременното добавяне на протеини към храната е основа за изграждането на здрави клетки на ноктите и косата. Най-лесно се набавят протеини, като се храните с повече месо, единствено избягвайте прекалено тлъстите меса с много мазнини. Храните с много протеин включват Пиле, яйца, крехко червено месо, нискомаслени млечни продукти, ядки, морски дарове, соя и пълнозърнести храни.
Витамин А
Витамин А помага за производството на субстанция, наречена себум. Тя поддържа състоянието на скалпа и прави косата блестяща и здрава. Освен благотворното влияние върху косата този витамин допринася за по-добро зрение, както подпомага и засилването на имунната ни система.  Така ние сме здрави „от глава до пети”. Полезни храни със Витамин А са манго, овесени ядки, кайсии, броколи, пъпеш, моркови, сирене чедър, яйчни жълтъци, сладки картофи и спанак.
Цинк
Цинкът е още едно от хранителните вещества, които активно помагат на имунната система да функционира правилно. Той помага във формирането на съединителните тъкани. Цинкът е вещество, което съдържа стотици ензими, някои от които регулират способността на тялото да произвежда нови протеини, които са солидна основа за здрава коса и нокти. Сухата и чуплива коса, и алопецията са признак за дефицит на цинк. Можете да консумирате храни като кашу, зелен фасул, крехко телешко, омари, стриди и соя, за да поддържате добри нива на цинк в организма си, като така косата и ноктите Ви ще бъдат здрави, красиви и блестящи.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects