Няколко странни ефекта от стреса

Лудият работен график, натовареният семеен живот и строгият фитнес режим (колкото и положителен да е той), могат да доведат до стрес. Стресът е физиологичен и емоционален отговор на някаква заплаха. От биологична гледна точка това трябва да е краткотрайно състояние, което би трябвало да ни изведе от заплашителна или опасна ситуация. За съжаление съвременното общество често създава дългосрочен, хроничен стрес, който може да доведе до разрушителни последствия за тялото и разума. Ефекта от хроничния стрес може да се прояви в няколко странни ефекта, които може би не сте подозирали, че са причинени от него. Вижте кои са те:

Стресът забавя възстановяването след тренировка
Хормоните, произведени и циркулиращи в тялото при високи нива на стреса може да е причина за трудното възстановяване след фитнес. Изследване, проведено сред 31 студента показва връзка между психическия стрес и бавното възстановяване от тренировка, като по-натоварените от тях са почувствали по-голяма умора и дори раздразнителност след фитнес. Причината за това се свежда до повишеното ниво на кортизол, който пречи на мускулите да се стегнат и води до натрупване на мазнини. В помощ за преодоляване на тази преумора може да се включат йога упражнения между фитнес тренировките.

Стресът обърква паметта
Според изследвания високите нива на стрес влияят върху частта от мозъка, отговорна за краткосрочната памет, а от там запомнянето на прости неща се превръща в препятствие. Това може да доведе до дългосрочни проблеми в душевното състояние. Затова не се чудете, ако когато сте стресирани трудно се сещате къде сте оставили ключовете си, когато бързате за важна среща. Излизайте по-често на релаксираща разходка, която ще помогне за преодоляване на стреса.

Стресът води до качване на килограми
Може ли да надебелеете от стрес? Очевидно да. Според изследване, проведено сред 5000 човека в продължение на 5 години психосоциалният стрес, включително събитията от живота водещи до стрес, се свързва с качване на килограми, но не води до отслабване, както често се твърди. Когато сме стресирани сме склонни да посягаме към сладки, мазни и солени храни, смятайки че така ще се „разтоварим”. В допълнение резултатите показват, че при високи нива на кортизол, което е в резултат на стреса, яденето на мазни храни забавя метаболизма. Отвикнете от пристрастяващите бързите закуски и заменете мазните храни с по-здравословна храна, като така освен здраво тяло ще поддържате и здрав дух.

Стресът води до безсъние
Проблемите в работата и натоварването в семейния живот водят до стрес, който ни кара да се въртим в леглото цяла нощ и ни отнема спокойния, отпускащ сън. Нарушенията в съня се свързват с множество здравни проблеми, включително повишен риск от сърдечни заболявания, затлъстяване, отслабена имунна система и дори до заболяване от диабет. Най-лошото е, че това е един порочен кръг, в който безсънието задълбочава стреса и депресията, а те от своя страна водят до още повече нощи без сън. Леки упражнения в продължение на 30 минути през повечето дни от седмицата ще помогнат за отпускане и овладяване на стреса, като това ще помогне за по-добър сън.

Стресът отслабва имунната система
Хроничният стрес може да намали способността на тялото да се бори с вирусите. Според изследване краткосрочният стрес - например в ситуация, която е въпрос на живот или смърт, и се изисква мигновена реакция - дори е полезен за имунната система. Но колкото по-хроничен става той, толкова по-негативни последствие има за защитните способностите на тялото, като изследователите смятат, че причина за това е промяната на хормоналните нива. Пуснете си успокояваща музика, като така ще притъпите стреса.

Стресът може да доведе до косопад
Когато водите кучето или котката си във ветеринарна клиника сигурно сте забелязали как по това време хвърчат косми от козината на животното. Това е директен резултат от стреса, тъй като животните са свикнали с дома и реагират на промяната в обстановката. Макар и не толкова драматично същото се случва понякога и при хората, като една стресова ситуация може да доведе до загуба на коса, 2-3 месеца след като се е случила. Такова състояние на косата се нарича Telogen effluvium и се обяснява с предварителна смяна на растежа на косата със състояние на покой (характерно при възрастните хора). Психологичен или физически стрес, като депресия, безпокойство, липса на сън или хронични заболявания могат да предизвикат такова състояние на косата. За радост то не причинява постоянно увреждане и нормалният растеж на косата се възстановява след справяне със стреса.

Стресът влияе на зрението
Очите също са подложени на тормоз от стреса. Свързани с него симптоми са както леките потрепвания на клепачите, така и по-тежки състояния като истеричната слепота, състояние, характеризирано като доброволна слепота, един вид нежелание да виждаме, което за щастие не е перманентно. За облекчаване лекарите съветват да се редуват топли със студени компреси върху очите и пиене на тоник, който съдържа хинин. Ако това не помогне е хубаво да се посъветвате с очен лекар.

Стреса предизвиква алергични атаки
Ако сте забелязали засилване на алергичните симптоми това може да е свързано с новата ви работа или с домашния стрес. Изследване сред 179 пациенти показва, че техните алергии се засилват в дните с по-голямо психическо и физическо натоварване. Разходките, леките физически упражнения и практикуването на медитация са едни от мерките, които може да се предприемат за облекчение на стреса, а от там и на алергията.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects