Храни за по-здрави нокти

Силните нокти изглеждат добре и тяхното поддържане е лесно. Чупливите, напукани или обезцветени нокти са признак за липса на хранителни вещества, а дори и за наличие на здравословни проблеми, като например хипохондрия. Трябва да се грижите за тялото си, ако искате това да се отрази на ноктите. Въпреки твърденията, че желатина подсилва растежа на ноктите учените считат, че това не е вярно. Добре балансирано хранене, включващо протеини, витамини и минерали поддържа тялото здраво, в резултат на което имате здрави нокти.

Плодове
Плодовете са натъпкани с витамини помагащи за да имате здрави нокти. Те са и добър избор за похапване или десерт, предлагайки разнообазен избор според вкуса. Сушените кайсии са отличен източник на витамин А, кивито е пълно с витамин С, а бананите с витамин В6. Боровинките, къпините и гроздето са и отличен източник на антиоксиданти, което е важно за доброто здраве.

Зеленчуци
Зеленчуците са богати на минерали и витамини, помагащи за здраво тяло и силни, здрави нокти. Сладките картофи, морковите и тъмнозелените зеленчуци, като броколи и аспарагус съдържат витамин А. Морковите освен това са богати и на витамин В6, а пък спанака и останалите зелени листни зеленчуци имат и големи количества желязо, калций и антиоксиданти. Според лекарите липсата на желязо може да доведе до изкривяване на ноктите.

Зърнени храни
Дрождите и ечемика са само две от зърнените култури, които съдържат витамин В-комплекс, биотин и протеин. Много от зърнените храни са богати и на карбохидрати, които работят заедно с витамините и минералите за заздравяване на ноктите. Кафявият ориз, ръжта , елдата и овеса са източник и на витамини А и В. Бирената мая, използвана и за правене на хляб, има витамин В-комплекс и цинк.

Яйца
Яйцата съдържат протеин, „гориво” за тялото и здравите нокти. Те съдържат също витамини А и Е, както и калций. Биотина се съдържа в яйчения жълтък, като консумацията на жълтъци води до възстановяване на чупливите и сухи нокти. В допълнение на това яйцата са нискокалорична храна и не съдържат много мазнини.

Месни продукти
Крехките меса са полезни за тялото. Телешкият черен дроб и бъбреци съдържат желязо, протеини и биотин., всички които допринасят за по-здрави нокти. Високи нива на протеин има и в червените меса, като стек и говеждото месо.

Бобови растения
Ако сте вегетарианец или просто искате да избягвате твърде много ядене на месо, соята и останалите бобови растения са добър избор за източници на протеин, помагайки за едно балансирано хранене. В соята също се съдържа и биотин. Източник на витамин В6 и серни аминокиселини пък е лещата.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects