Топ 5 на храните предпазващи от преждевременно посивяване на косата

Появата на първите сиви косми несъмнено води до въпроса: Остарявам ли? Всъщност напредването на възрастта не е единствената причина за сивите коси. Косата започва да губи цвят и става сива когато тялото спре да произвежда достатъчно от хормоните, отговорни за цвета на косъма. Също така може да се получи с напредване на годините поради недостиг на хранителни вещества.

Посивелите коси се появяват поради липса на витамините В12, В9, Е, С, недостатъчно желязо, мед, силиций и сурови мастни киселини. Всички тези вещества са важни за производството на червените кръвни телца и меланина, който отговаря за подсилване на цвета. Достатъчен прием на тези хранителни вещества повишава производството на меланин, което предотвратява, намалява и дори връща нормалния цвят на косата.

Най-добрият начин да имате полза от различните хранителни вещества е като консумирате качествени и богати на тях храни. Ще ви предложим топ 5 на храните, които могат да помогнат да намалите сивите коси:

1.Свежи зелени зеленчуци – бъдете сигурни, че консумирате достатъчни количества такива зеленчуци. Включете в менюто си ядене на спанак, целина, чушки, зеле, краставици и т.н. Голяма чаша свеж зелен сок сутрин е перфектен старт на деня, като така ще предпазите и косата си от посивяване.

2.Шоколад – можете да спрете сивите коси като ядете шоколад. Има ли нещо по-добро от това? Шоколадът е богат на мед, който засилва производството на меланин. Единственото, което трябва да спазвате е яденето само на черен шоколад, който дава максимален ефект и в същото време не натоварва тялото с излишни калории.

3.Горски плодове – включете в диетата си ягоди, малини, боровинки, къпини и черница. Горските плодове са изобилни с витамини и минерали, също и антиоксиданти. Всички те помагат за намаляване на сивите коси. Има и един екзотичен плод, наричан амла или цариградско грозде, който запазва натуралния цвят на косъма.

4.Сьомга – тази риба е богата на селен, който помага за производството на хормоните. Сьомгата също така е богата на протеини, така че следващият път, когато се чудите каква риба да хапнете изберете нея.

5.Бадеми – бадемите имат разнообразни ползи за здравето. Богати са на витамин Е, протеини и мед. Включете ги заедно и с други ядки към храненето, за да намалите и дори обърнете процеса на сивеене на косата. Направете си шейк от шоколад, банан и бадеми – тонизира както косата, така и кожата.

Докато тези храни помагат да избегнете сивата коса, същевременно трябва да намалите консумацията на алкохол, чай, кафе, пържени и мазни храни. Подобрете хранителния си режим с тези 5 храни - така ще подобрите здравето си цялостно, а от там и здравето на косата.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects