6 полезни съвета как да се справите с безсънието и да спите по-добре

След изтощителен ден, изпълнен с тежка работа и съпровождащият я стрес всичко, което желаете е да се приберете у дома, да хапнете вкусно ястие и да се наспите. Но за съжаление мисълта за стреса, който ще преживеете отново на следващия ден в работата не ви дава мира. Поради това вероятно се въртите в леглото или пък се взирате в тавана дълго време, но не заспивате до късно през нощта. И може би едва тогава (дори не е сигурно, че ще се получи) заспивате.

Безсънието във всичките свои форми може да нанесе тежък удар както върху психическото, така и на физическото ви здраве. Не се чувствате свежи и изглеждате уморени, и измъчени на следващия ден. Липса на енергия, тъмни кръгове под очите и т.н. са резултат от лошото спане нощем. Затова ще ви предложим няколко съвета, чрез които да преборите безсънието и нормализирате режима на сън:

1. Отървете се от смущаващите заспиването неща – дори и най-малката светлинка в стаята може да ви пречи да заспите. Затова премахнете всички предмети в спалнята, които излъчват светлина. Ако не можете да направите това си купете маска за очи от близкия магазин. Когато затъмните зрението е вероятно да се почувствате сънливи и да заспите по-бързо. Избягвайте часовниците с LCD дисплей, по-добре си вземете такъв, който е безшумен и чиято аларма се включва само в определеното време. Хората, които са си изградили навик да лягат в точно определен час заспиват по-лесно, тъй като биологичният им часовник се е настроил да „спи” в точно определено време на деня. Опитайте и вие да си създадете този навик. Изключете мобилния си телефон, за да избегнете нежеланите шумове от звънене и вибрация. Също така лягайте само тогава, когато ви се доспи. Избягвайте да четете в леглото, така ще „тренирате” мозъка са да асоциира леглото със сън. Ако не ви се спи чак толкова полегнете на дивана и почетете книга там. Запомнете – леглото е за сън!

2. Храната – тя играе важна роля за режима на сън. Следователно здравословното хранене в точно определен час дава на тялото ви необходимото време и материал за храносмилане. Ако храносмилателната ви система е чиста и здрава способността за заспиване идва автоматично. Така че планирайте вечерята си да не бъде по-късно от 8 ч. вечерта, а лягането да бъде поне 2 часа след това. Нека храната бъде лека, например супа, салата или сандвичи. Избягвайте тежки сосове, ориз, пикантни храни и месо, тъй като те натоварват стомаха, той няма да има достатъчно време да ги смели, от което следват нарушения в съня. Мантрата е проста – колкото по-здравословно се храните, толкова по-добре спите.

3. Замислете се какво виждате и чувате – младите хора обичат да гледат екшън филми, филми на ужасите или да слушат силна музика, когато се приберат вечер след тежкия работен ден. Ами - казано в прав текст – това е грешно! Нивото на стрес се повишава от тези силни стимулатори на сетивата. Включете си нощната лампа, пуснете си успокояваща музика и гледайте някоя комедия или семеен сериал, за да можете да спите спокойно.

4. Козметичните продукти – козметиката, която има съставки като мента, портокал или лимон е известна с това, че освежава сетивата и повдига духа. Затова е най-добре да избягвате тези съставки. Използвайте продукти с алое вера, краставица, козметика за ароматерапия със сандалово дърво или нощен крем с орхидея за да отпуснете сетивата си, като така ще си осигурите безпроблемен сън.

5. Кофеиновите напитки – пиенето на черно кафе или чай е полезно, ако имате намерение да стоите до късно през нощта, за да довършите важен проект например. Но в противен случай тези напитки, заедно с газираните напитки и шоколадовите изкушения трябва да бъдат избягвани преди сън. Те дават на тялото допълнителна енергия, която му пречи в последствие да заспи.

6. Физическата активност – уверете се, че през деня се натоварвате достатъчно физически, което ще накара тялото да се чувства уморено. Забележете  - трябва да е уморено, не преуморено! Тялото ще почувства нужда да заспи, когато е уморено, но при преумора ще се бори със съня. Така че грабвайте бележника и запълнете празното време с ходене на фитнес или бягане за здраве.

Надяваме се тези съвети да ви бъдат полезни и да не се оплаквате повече от безсъние. Направете дребни, но необходими промени в начина си на живот – те са най-лесният отговор на това как да преборите безсънието и да имате здрав сън!

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects