7 суперхрани за есента и зимата


От зелени салати до закръглени тикви, разнообразни плодове и зеленчуци се предлагат на пазара през есента и зимата, и те заслужават място във вашето всекидневно меню. Засилвайки консумацията на свежи продукти ще бъдете във топ форма, когато настъпи сезона на настинките и грипа. Вижте кои са суперхраните, на които може да се наслаждавате през студените месеци.

Райска ябълка  - тези красиви оранжеви плодове са едновременно ароматни и хранителни.  Намират се на пазара между Октомври и Януари, и са пълни с фибри, витамини А и С, и разнообразие от минерали. Със своите 118 калории в голям плод райската ябълка е отлична добавка към здравословното хранене. Избирайте плодове с ярко оранжева, лъскава кора за оптимален вкус. Когато са най- добре узрели те са много сладки и с лека нотка на канела. Насладете им се с чаша зелен чай за релаксиране в мрачните есенни дни или ги наредете в купа и ги поставете на удобно място в кухнята, така че лесно да похапвате от тях (и да радват окото).

Дюля – тези ароматни и леко сладки плодове са хранителни, и са страхотен продукт за готвене. Пълни са с витамин С. Ако не сте ги опитвали досега имат вкус, смесица между круша и ябълка. Дюлята не може да се яде сурова, но е прекрасна, когато се свари. Можете да ги намерите на пазара между Октомври и Декември. Този плод е отличен за сладка и желета, тъй като е богат на пектин, който е натурално желиращо вещество.

Броколи – един страхотен зеленчук, който е здравословно допълнение към есенното меню. Представител на семейство зелеви растения той е пълен с витамин С, фибри, бета-каротин, фолиева киселина и калий. Със само 15 до 25 калории на порция броколито е и нежно за вашата талия. Сварете го леко на пара и ще имате една прекрасна гарнитура. То е отлично и за разнообразни есенни крем супи, а също така и за по-нестандартни вкусове, като например салата от сотирано броколи със запечени ядки, портокалови резени и маслини.


Круши – купа с круши е още една от любимите есенни декорации в кухнята. Крушата е отлична за стомаха, съдържа витамин С и фибри (около 5 грама в порция). Разрежете 6 круши и смесете с малко канела, после добавете към свинско филе и задушете на бавен огън за 5-6 часа – ще се получи едно здравословно и много вкусни ястие за студените есенни или зимни вечери!

Тиква и тиквени семки – в една порция тиквени семки се съдържа 14% от необходимото дневно количество цинк за организма. Запечете ги с морска сол и зехтин, и разпръснете върху свежа салата. Тиквените семки могат и да се използват в крем супи като нискокалоричен заместител на крутоните. Тиквата е източник на безброй полезни вещества за тялото, диетични фибри, полезни за сърцето и храносмилателната система. Значителните количества калий, витамин В-6 и фолиева киселина допълват статуса на тиквата като суперхрана. В една порция от нея се съдържа половината от дневната доза витамин С. Есенната тиква е изобилна с антиоксиданти, като бета-каротин, като те предпазват тялото от вредни замърсявания и имат противовъзпалителни свойства.

Нар - нарът е ценен плод с голяма хранителна стойност, страхотен аромат и вкус, богат на флавоноиди и полифеноли. Този плод е популярна добавка към коктейли, сокове, шейкове и салати. Твърдата кора разкрива под себе си червени, сгушени като мъниста ядливи семена, обвити със сладък сок. Чаша сок от нар съдържа повече антиоксиданти от червеното вино, зеления чай и боровинките. Яжте зрънцата сурови или го разпръснете върху салата, за да добавите сладък, леко тръпчив вкус. Нарът е чудесен за марината, също така е перфектен топинг за йогурт и овесена каша.

Цвекло – това е един от зеленчуците, който спокойно може да бъде обявен за шампион сред суперхраните. Този кореноплоден зеленчук е високо хранителен, тъй като съдържа витамин В-6 и минерали, като желязо и магнезий. Може да се използва по различни начини, запечен или варен заедно с други зеленчуци, маринован или на супа, а също и в салати, например с рукола и козе сирене.



Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects