Причини да се чувствате постоянно уморени - част първа

Недостатъчният сън не е единственото нещо, което изцежда енергията ви. Малки неща, които правите (или не правите) могат да ви изтощят психически и физически, и да направят деня ви кошмар. Ще ви разкрием няколко често срещани навици, които без да осъзнавате правите и ви карат да се чувствате уморени, плюс малки съвети как да се справите с тях.

Не пиете достатъчно вода – дори да сте леко дехидратирани се отразява върху нивото на енергия. Дехидратацията води до намаляване количеството на кръвта, което я прави и по-сгъстена. Това кара сърцето да работи неефективно и да изпомпва по-малко, което  намалява скоростта, с която кислорода и хранителните вещества достигат до мускулите и органите. За да пресметнете нормалното ниво на течности, които са необходими на тялото ежедневно можете да използвате една лесна формула: вашето тегло, разделено на две, полученото умножавате по 30 мл.

Не приемате достатъчно желязо – дефицит на желязо може да ви накара да се чувствате мудни, раздразнителни, слаби и разконцентрирани. За да избегнете състояние на анемия трябва да се уверите, че приемате достатъчно желязо. Консумирайте повече крехко телешко месо, боб, тъмнозелени листни зеленчуци, ядки, фъстъчено масло, яйца и ги комбинирайте с храни, богати на витамин С, който подобрява усвояването на желязото. Не забравяйте – ако имате някакви здравни притеснения винаги се съветвайте с лекар!

Вие сте перфекционист – ако се стремите всичко да е перфектно, което (да си признаем честно) е невъзможно,това ви кара да работите твърде упорито и по-дълго от необходимо. Поставянето на цели, които са нереалистични и тяхното постигане е много трудно, дори невъзможно, в края на краищата губи смисъл и не води до удовлетворение, а само до изтощение. По-добре е да си поставяте времеви лимит, когато работите по някой проект и да го спазвате. След като приключите ще осъзнаете, че допълнителните изтощителни часове на напрежение всъщност не са подобрявали резултатите от работата.

Правите „от мухата - слон” – ако всеки път, когато шефът позвъни и ви извика при себе си се опасявате, че вероятно ще ви уволни или ако ви е страх да карате велосипед, защото може да претърпите пътен инцидент, вие сте в постоянен стрес от мисълта, че „най-лошият сценарий” ще се случи точно на вас. Това безпокойство може да ви парализира и да ви изтощи психически. Когато усетите, че такива мисли се опитват да нахлуят в съзнанието ви поемете дълбоко въздух и се запитайте: каква е вероятността точно пък най-лошото да ми се случи? Излезте на въздух, медитирайте, спортувайте или споделете тревогите си с приятел – тези малки неща могат да помогнат за преодоляване на тревогите и да ви накарат да бъдете реалистично настроени.

Не закусвате сутрин – храната, която поемате дава енергия на тялото, а когато спите то използва това, което сте консумирали на вечеря, за да поддържа кръвообращението и кислородния поток. Така че когато се събудите сутринта трябва да „презаредите” чрез закуската. Пропуснете я и ще бъдете мудни през целия ден. Закуската е един вид рестарт на метаблолизма в тялото. Стремете се да поемате здравословни храни сутрин, например овесени ядки, зърнени закуски, богати на протеин и добри мазнини храни.

Живеете на бързи закуски – пълните със захар и прости въглехидрати храни са високо в класацията за гликемичен индекс, индикатор за това колко бързо въглехидратите повишават кръвната захар. Постоянните резки повишения, следвани от рязък спад на кръвната захар причиняват изтощение в течение на деня. Поддържайте кръвната захар стабилна, като хапвате пилешко с кафяв ориз, сьомга и сладки картофи или салата с пиле и плодове.




Продължава във втора част

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects