Най-добри източници на разтворими фибри сред натуралните храни


Фибрите са вид въглехидрати, които не се разграждат в храносмилателната система. Те биват два вида: разтворими и неразтворими. И двата вида дават чувство за ситост, което е добре ако се стремите към намаляване на теглото, но разтворимите дават малко по-добър резултат. Веднъж поети в организма те привличат водата и формират гелообразна консистенция в стомаха. Това помага за абсорбирането на холестерола, което допринася за намаляване риска от сърдечни заболявания. Водещи учени в областта препоръчват дневният прием на разтворими фибри да бъде между 5 и 10 гр. Много натурални храни съдържат в себе си голямо количество от тези  фибри, което ги прави отлична добавка към здравословното хранене.
Бобови растения
Бобовите растения съдържат семена, обвити в шушулка или черупка. Тази група растения, в която влизат фасул, леща, фъстъци, грах, е източник и на двата вида фибри. Особено голямо количество разтворими фибри се съдържа във фасула: до 2 гр. на 120 гр. фасул. В него също има и много калий, желязо, протеини и сложни въглехидрати.
Зърнени храни
Овесените ядки са пълнозърнести, което означава, че съдържат зародиш, ендосперма и трици. Точно в тези субстанции се съдържат фибрите. Веднъж преминали през процес на рафиниране те изчезват, а така хранителните вещества и фибрите значително намаляват. В една купа от 250 мл. овесена каша се съдържат 1,4 гр. разтворими фибри. Овесът съдържа и големи количества желязо, фосфор, магнезий и калий. Разтворими фибри има и в ечемика: в 120 мг. има около 1 гр. от тях.
Плодове и зеленчуци
Всички плодове имат високо съдържание на вода и фибри, различни витамини и минерали. Отделни видове имат повече разтворими, отколкото неразтворими фибри, като кайсия, портокал, грейпфрут и манго. В малък портокал има 1,8 гр. разтворими и 1,1 гр. неразтворими фибри. Цитрусовите плодове съдържат и голямо количество витамин С. Този водоразтворим , антиоксидантен витамин помага за възстановяване на кожата и лекуване на рани. Изяжте парче плод с купичка овесена каша сутрин и ще имате чудесна доза разтворими фибри за перфектен старт на деня.
Зеленчуците, както и плодовете, съдържат вода, фибри, витамини и минерали. Брюкселското зеле например е един от зеленчуците с най-голямото съдържание на разтворими фибри – 2 гр. на 150 гр. Ряпата, сладките картофи и аспержите съдържат всеки по около 1,7 гр. Брюкселското зеле и ряпата са от семейството на кръстоцветните растения, които съдържат вещества, наречени глюкозинолати. Според водещи учени те намаляват риска от колоректален карцином и рак на белия дроб.
Семена и ядки
Семената и ядките имат умерено количество фибри, повече от тях неразтворими. Изключение прави лененото семе. В една супена лъжица има около 1,1 гр. разтворими фибри. Лененото семе също съдържа и омега-3 киселини, които в комбинация с фибрите намаляват риска от сърдечносъдови заболявания. Може да добавите една лъжица към овесената каша и плода сутрин. Така ефекта на разтворимите фибри ще бъде още по-добър.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects