Натурални „лекарства” сред храните за борба с холестерола


Една от най-големите заплахи за здравето в днешни дни са сърдечносъдовите заболявания. Те засягат както сърцето, така и всички останали органи в тялото, като основна причина за това е втвърдяването на артериите. Това състояние се свързва с начина на живот, генетиката и начина на хранене, като основни причинители на запушване на артериите от нещо, наречено „плака”,  което може да доведе до фатален сърдечен удар или инсулт. Плаката е съставена от холестерол, калций и други вещества в кръвта. Високият кръвен холестерол, който засяга един на всеки 6 възрастни е един от основните рискови фактори за образуване на плака. За щастие има натурални лекарства сред храните, които могат да помогнат в борбата с този проблем.
Тъй като не можем да променяме генетиката си, а лекарят може да ни предпише лекарства, които могат да контролират холестерола, ние можем да добавим допълнителни превантивни мерки, като подобрим начина си на хранене за по-добра защита на сърцето. По-долу ще изброим някои от храните, които помагат за понижаване на холестерола.
Синапено семе
Както може би ще си помислите това е основната съставка за производство на горчица – и ще бъдете прави! Семената на синапа са основната съставка на горчицата, но освен тях листата на растението също могат да се ядат. Те са богати на естествени вещества, наречени сулфорафани, които помагат на тялото да се отърве от жлъчните киселини в червата. Жлъчните киселини се използват от тялото за производство на холестерол, така че: по-малко киселини - по-малко холестерол. Има някои лекарства, които помагат за премахване на жлъчните киселини, но защо да ги ползваме, след като имаме натурален източник?
Как да използваме синапеното семе? Синапеното семе може да се слага в суров вид към ястия и салати. Изследвания обаче показват, че задушените на пара семена са с още по-силно действие за намаляване на холестерола. Сурови или готвени - Вие решете как да ги използвате, но се опитайте да ги добавите към храненето  за здраво и силно тяло, чисто от лош холестерол.
Тъмно пилешко месо
Всеки знае, че пилешкото месо е едно от най-здравословните, но повечето хора смятат, че бялото месо - например гърдите - е най-хубавото. Всъщност тъмното месо в бедрата и краката е по-здравословно за сърцето. Това месо съдържа един специален витамин, наречен менахинон или витамин К2, който също се намира и в някои видове твърди сирена. Витамин К2 се намесва в способността на тялото да произвежда холестерол, като изследователите установяват, че той предпазва артериите от втвърдяване. Хората, които са се хранили с по-богати на витамин К2 храни, са с до 50% по-малка вероятност от сърдечни заболявания.
Съвети за приготвяне: Пилешките бедра са често срещана и предпочитана част от азиатската кухня, а пилешките крачета са вкусни както печени, така и варени. Има и още един интересен аспект – тъмното пилешко месо е по-евтино от бялото. Както и да решите да ги приготвите единствено се уверете, че сте отстранили кожата и всички излишни мазнини от месото. За здравословен прием може да се определи яденето на около 100 - 120 гр. дневно. Това количество можете да си го представите като големината на тесте карти.
Райска ябълка
Райската ябълка е вкусен оранжев плод, който расте в Азия, Калифорния и по Средиземноморието, като също е известен с името „каки”. Нейният сезон на зреене и бране е късна есен и зима, така че можем да ги наречем „зимно лекарство” срещу холестерола. Райската ябълка външно прилича на домат и също като него съдържа естествена съставка, наречена Бета криптоксантин, която е свързана с витамин А. Изследвания показват, че тази съставка предпазва добрата форма на холестерола в кръвта, наречена HDL холестерол. Също така тя предотвратява втвърдяването на артериите. Искате ли да разберете още една полза? Тя се бори и с коремните мазнини!
Съвет: когато ядете райска ябълка задължително махайте кората! Обелете я или просто изяжте плода, както ядете резен портокал. Причина за това е,  че някои сортове имат стипчив вкус и водят до неприятно, стягащо усещане в устата. Просто се насладете на нежното, вкусно месо на плода. Една райска ябълка на ден е полезна за сърцето.
Шам-фъстък
Шам-фъстъкът е понижаваща холестерола суперхрана. Той съдържа натурален антиоксидант с името лутеин, който повишава добрия холестерол и понижава лошия. Колко да ядем на ден? -  около 1/3 ч.ч. всеки ден. Това са около 50 ядки шам-фъстък. Освен лутеин той е и отличен източник на фибри към храненето.
Освен отличните качества на тези храни, като натурален лек срещу холестерола има и още нещо: техните съставки, споменати по-горе (сулфорафани, витамин К2, Бета криптоксантин и лутеин ) са и предпазно средство срещу ракови заболявания! Така че следващият път, когато отидете в магазина помислете дали да не напълните килера и фризера с някоя от тези вкусотии, които са полезни за Вас по повече от един начин.

Пролетно-есенни обувки

Нощници

Спално бельо

Удобни домашни халати

Бански за всеки вкус

Намерете ни във Facebook

 
Светът на жените © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects